Hagyományos orvosi megközelítésben a diagnózis felállítása gyakran egyszersmind a terápia végét is jelenti. Elég a tüneteket kezelni, s a beteg már mehet is haza.

A tradicionális, ősi gyógyító szemlélet mélyebbre ás: az okokat keresi. Igyekszik feltárni: nincs-e hiányunk valamiből, vagy éppen fordítva: nem kapunk-e olyasmit, amire egyáltalán nincs szükségünk.

Vitamint, ásványi anyagot, probiotikumot vagy aminosavakat kellene bevinnünk?

Esetleg környezetszennyezésnek, nehézfémeknek, baktériumoknak, gombáknak, netán parazitáknak vagyunk kitéve?

Lehet, hogy egyszerű a válasz, lehet, hogy bonyolult. Ha – mondjuk – depressziósak vagyunk, egy antidepresszánstól jobban érezhetjük magunkat. De nem lenne mégis jobb kideríteni, mitől is romlott meg a kedélyállapotunk?

Esetleg nem is lelki eredetű, hanem az Idegrendszer kémiai kommunikáció zavara miatt alakult ki?

Vagy partnerkapcsolatunkkal van a baj? Esetleg így, negatívan reagálunk arra, amit eszünk?

Vagy talán nehézfémek esetleg mérgező vegyi anyagok halmozódtak fel a szervezetünkben?

Ez a fajta vizsgálódás nyilvánvalóan sokkal nagyobb munka, mint egyszerűen felírni egy antidepresszánst, de az eredmény is sokkal értékesebb.

Az orvosok ma is “megelőzésről” beszélnek. A szűrővizsgálatok egytől egyig valamely betegség korai felismerésére, nem pedig a megelőzésére szolgálnak.

Ha odafigyelünk a kis problémákra, gyakran megelőzhetjük a nagy bajt.

Az 50+ Erőnlét Program, hozzásegít, hogy kedvünkre élhessünk, hosszú évekre megőrizhessük egészségünket.

Dr. Greger a, Hogy ne Halj meg című könyvében ezt írja: – „Sok ember úgy gondolja, hogy génjeinkbe van programozva, hogyan halunk meg. 50 évesen jön a magas vérnyomás, 60 évesen a szívinfarktus, a rák talán 70 kőrül, és így tovább…A tudomány mai állása szerint, a génjeink csupán 10-20 százalékkal növelik meg a kockázatot….-A kutatók azt is leírták, hogy két kevésbé jól funkcionáló évet élünk le az életünkből úgy, hogy nem tudjuk ellátni az alapvető élettevékenységeinket, azaz például nem tudunk megtenni 400 métert, nem tudunk 2 órán át állni vagy ülni, mert közben le kell feküdnünk, vagy nem tudunk segítség nélkül megállni a lábunkon. – Ma hosszabb ideig élűnk, mint egy generációval korábban az elődjeink, de betegebben. Ma többen szednek gyógyszereket, mint ahányan nem.” – Naponta több tucat gyógyszert dobnak piacra és azoknak a reklámjai beívódnak a tudatunkba, így teljesen természetes, hogy ha bajunk van, elfogadjuk egyedüli megoldásként a „szakember” által ajánlott gyógyszeres megoldást.

Az orvosok a megelőzésről, úgy gondolkodnak, hogy ha a családunkban volt már szívinfarktus akkor nekünk a magas koleszterinünkre felírnak egy Statin gyógyszert, majd, ha már túl vagyunk az első szívinfarktuson, a második kivédésére, felírnak az előző mellé egy második gyógyszert, aszpirint vagy hasonló „kivédőt” az eddigi készletünkhöz. Ahelyett, hogy megpróbáljuk kivédeni, hogy a magas koleszterinszintünk szívinfarktushoz vezessen, miért nem azt próbáljuk meg eleve megelőzni, hogy felszökjön a koleszterinszintünk (ami aztán szívinfarktushoz vezet)?

Ma a legtöbb megbetegedés a magas vérnyomásnak köszönhető, amely Dr Greger szerint a túltápláltság betegsége. A kutatók a krónikus betegségek járványszerű terjedésének az okát részben abban látják, hogy az étkezésünk eltolódott az állati eredetű és feldolgozott élelmiszerek felé- más szóval ma több húst, tejterméket, tojást, olajokat, cukrokat és finomított gabonaféléket eszünk. Étkezésünk ilyen irányú eltolódása, az étrendhez köthető krónikus betegségek meredek emelkedésével jár, -mint az elhízás, a cukorbetegség, a szív és érrendszeri betegségek, valamint a rák.

A teljesértékű élelmiszerek csökkentik a testzsírt, az áttérés a finomított élelmiszerekről, az egészségesebb teljesértékűekre, csökkentik a hastáji elhízást, a magasvérnyomást, a magas koleszterinszintet és a magas triglicerid szint kockázatát. A nők 90%-ánál csökkenhet a mellrák előfordulásának esélye.

 „Ha továbbra is úgy étkezünk, mintha az az utolsó vacsoránk lenne, az végül így is lesz.”

Ha sikerülne betartanunk négy egyszerű lépést az egészséges életmód ajánlásából, már az is komoly hatással lenne az egészségünkre:

  • ne dohányozzunk,
  • ne hízzunk el,
  • mozogjunk naponta fél órát, és
  • étkezzünk egészségesebben.

Dr Greger szerint ezzel az aprócska változással, 70%-al csökkentenék a krónikus betegségek megjelenését, 90%-al a cukorbetegségét, több mint 80%-al a szívinfarktus kockázatát, valamint felére a stroke, és kb. egyharmadára a rák előfordulási esélyét.

Kutatók megmérték a növényi élelmiszereken élők vérében található C’-vitamin szítet és azt találták, hogy átlagosan 14 évvel fiatalabbak voltak sejtszínen a tényleges koruknál, illetve a velük egykorú, de nem növényi élelmiszereken élőkhöz viszonyítva.

Amikor ezt az adatot olvastam, őszintén majd leestem a székről. Hűha! Tizennégy év? . Az bizony nem kevés egy ember, rövidke életéből !

A tudatosság a gyógyulás első lépése. Amikor tudatában vagyunk annak, hogy az étrenddel és az életmóddal kapcsolatos döntéseink milyen hatással vannak ránk, akkor másokkal is megoszthatjuk ezeket a tapasztalatokat.

Nem az a fontos, amit megeszünk, hanem az, amit fel is tud dolgozni a szervezetünk. A szervezetünk, egészsége nagyban annak a függvénye, hogy mennyire tudjuk a hasznos anyagokat felszívni, a bevitt táplálékból.

Tehát könnyen előfordulhat, hogy bár egészégesnek tűnő ételeket eszünk és étrendkiegészítőkkel is megfelelő arányban és minőségben támogatjuk magunkat, mégis tápanyag hiányunk van, amelyről már csak akkor szerzünk tudomást, amikor látható, érzékelhető betegség tüneteink vannak.

 

 

Na jó, de akkor, honnan tudhatjuk, hogy valami nincs rendben?

Hogyan előzhetjük meg a nagyobb bajt?

Tapasztalatból állítom, hogy az, akinek ma a hagyományos, otthonról hozott főzési és táplálkozási szokásai vannak, csak idő kérdése, hogy a tünetei is megjelenjenek.

Miért mondom ezt?

 

Mert bizonyított tény, hogy sajnos nem tudjuk kikerülni a betegségeket, az elhízást, de még az alvásproblémákat, a stressztűrő képességünk gyengülését sem, ha ugyan azt fogyasztjuk, mint a szüleink, egészen egyszerűen azért, mert a mostani élelmiszeralapanyagok már nem ugyan olyan minőségűek. Erről számos fórumon, írásos anyagban, sokan nyilatkoztak már, ezért én nem is tenném.

Azt azonban meg kell említenem, hogy nem vagyunk elég tájékozottak, az ügyben, hogy időben észre és komolyan vegyük az apró jeleket, változásokat önmagunkon.

 

Az 50+ Életerő Programban megtanítom, hogyan vedd észre ezeket a jeleket, és hogyan változtass még időben.

A táplálkozással kapcsolatos megközelítésünk arról kell, hogy szóljon, hogy jól érezzük magunkat. Megéljük az élet örömeit, és ne a halál, a betegség vagy öregedés félelmében éljünk és táplálkozzunk.

Ha így eszel, fogyni fogsz és egészségre teszel szert.

Ami hosszútávon fenntartható, az az öröm és a jó érzés, ezért élvezzük ezt a finom és tápláló étkezési módot.

Az 50+ Életerő Programban ajánlott táplálkozás, már több alternatív orvos és kutató által tudományosan bizonyította, hogy visszafordíthatja még a súlyos koszorúér-betegséget, a 2-es típusú cukorbetegséget, a hiperkoleszterinémiat és a magas vérnyomást, valamint lassíthatja, leállíthatja vagy akár meg is fordíthatja a korai stádiumú prosztatarák progresszióját (fejlődését). (ezeket az információkat, sorozatban vezető, szakértők által felülvizsgált folyóiratokban közzétett randomizált kontrollált vizsgálatokból teszem közzé. Eredetit lásd a felhasznált irodalom és forrásoknál).

Azt is megállapították, hogy az életmód megváltoztatása megváltoztatja a génjeinket – bekapcsolja a védőgéneket és kikapcsolja azokat a géneket, amelyek elősegítik a gyulladást, az oxidatív stresszt és az onkogének, amelyek elősegítik a prosztatarákot, az emlőrákot és a vastagbélrákot – csak 3 hónap alatt több mint 500 gén működését befolyásolja az életmódváltás.

Ezenkívül ezek az életmódbeli változások meghosszabbítják a telomereket, kromoszómáink végeit, amelyek szabályozzák az öregedést, ezáltal képes megfordítani az öregedést sejtszinten is.

Étrendi irányelvek

Az ételek nem jók és nem is rosszak, de némelyik egészségesebb a mi számunkra, mint mások – túlnyomórészt gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák, hüvelyesek, szójatermékek, zsírmentes tejtermékek és tojásfehérjék természetes formájukban, valamint néhány jó zsír, amely omega-t tartalmaz 3 zsírsav. Ezek azok az ételek, amelyek gazdag lassan lebomló szénhidrátokban, jó zsírokban, jó fehérjékben és más védőanyagokban gazdagok.

Legalább 100 000 olyan anyag van ezekben az élelmiszerekben, amelyek erősen rákellenesek, szívbetegség ellenesek és öregedésgátló tulajdonságokkal rendelkeznek. 

A kalóriák tekintetében sok félreértés van, még a szakemberek között is. Mert egyáltalán nem mindegy hasznosulás szempontjából, hogy miből származik az a bizonyos kalória. a fogyókúrás programok általában, meghatározzák a napi bevihető kalória mennyiséget, talán adnak is tápanyag táblázatot, de sokszor olyan fatális hibákat követnek el, amikor kizárnak bizonyos növényi élelmiszert, csak azért, mert kalóriában tocsog. Az igazság az, hogy ha ugyan azt a mennyiségű kalóriát esszük növényi formában, mint állatieredetűből, akkor azt tapasztaljuk, hogy míg ugyan annyi kalória bevitele növényi táplálékból fogyaszt, állati eredetű társa bizony kilogramm növekedést okoz.

Tehát véleményem szerint, a kalória számlálgatós módszer, csak akkor hasznos, ha kínozni akarjuk magunkat, vagy valóban tisztában vagyunk a tápanyagok felszívódási mechanizmusával és hasznosulásával.

A nap folyamán elterjedt, kicsi, gyakori étkezés segít elkerülni az éhséget és az energiaszintünket állandó szinten tartani.

Ám az elterjedt szokások, még nem feltétlenül jó szokások.

Enzimbankuk kimerítéséhez éppen ideális,(mint ahogyan az már sok előadásomban említettem), ám hosszú egészségben és energiában eltölthető évek számát tekintve, nem gondolom, hogy helyén való. Habár itt említést kell tennem, arról, hogy mi itt Magyarországon, teljesen mást értünk gyakori kicsi étkezés alatt, mint pld. Kínában, vagy régebbi kultúrákban.

„A nap folyamán elterjedt, kicsi, gyakori étkezés segít… Stb. „- Mi itthon, gyakran úgy értelmezzük ezt a mondatot, hogy leülünk enni valamit. Legfeljebb annyit változtatunk, hogy kistányérból eszünk, mondjuk ötször, és nem nagyból.

A kínai hagyományos táplálkozáson élő ember, úgy érti, hogy a főétkezések között legfeljebb, menet közben néhány magot, diót, vagy gyümölcsöt vesz magához, de azt is mértékkel. Nyilvánvaló, látványos is a különbség egészségügyi vonatkozásban, köztünk Európaiak és a Kínában élő emberek között.

A programban megtanulunk, néhány apró, de annál praktikusabb, adagkontrollt segítő technikát, az egészséges testtömeg eléréséhez és végleges fenntartásához, valamint a vércukorszint szabályozásához, ami a fogyás tekintetében elég lényeges.

A táplálékunkra vonatkozó néhány alapelvet itt is ismertetek, de természetesen az 50+Életerő Programban részletezem és feltárom a miérteket és a hogyan-okat.

Az egész program lépcsőzetesen, egymásra épülő modulokból áll, és ami a táplálkozási szokásokat illeti, arra is hangsúlyt fektettem, hogy a szervezet, minél könnyebben, hiány tünetek, falási rohamok nélkül áttudjon állni egy másik „üzemmódra”. Ha ezt nem így csinálnánk, fennállna a veszélye, hogy a szokások és vélt vágyakozások, pld. a cukorra, visszarántana bennünket oda, ahol most tartunk.

Ebben a táplálkozásban, a kalóriák legfeljebb 10% -a származhat zsírból.

Korlátozzuk a koleszterint napi 10 milligrammra vagy annál kevesebbre. 4 gramm/ nap jó zsírból megengedett.

Manapság mindenki a cukor egészségünkre gyakorolt ​​hatásáról beszél.

A cukor túlfogyasztását és a krónikus betegségeket, például a cukorbetegséget, a szívbetegségeket, a rákot és a májbetegségeket összekapcsoló kutatások nagy része, elsősorban a hozzáadott és finomítottcukrokra összpontosít, szemben a természetesen előforduló cukrokkal, amelyek teljes élelmiszerekben, például gyümölcsökben találhatók. A legfontosabb megérteni a különbséget, valamint korlátozni az elfogyasztott cukor mennyiségét.

A hozzáadott és finomítottcukroknak nincs tápértékük, de maga a cukor korlátozott mennyiségben nem káros. A cukor mértékkel megengedettek, de nem úgy ahogyan eddig megszoktuk.

Többnyire növényi eredetű fehérjéket fogyasztunk és ennek is, megvan a maga élettani hatása, amiről az oktató videókon beszélek is majd.

Nátrium

Mérsékelt sóhasználat, hacsak orvosilag másként nem indokolt. Javaslom, hogy az ételeket fűszerekkel, gyógynövényekkel és más természetes ízfokozókkal, például citrusfélékkel és ecetekkel ízesítsük.

Koffein

Életmód programunk ösztönzi az olyan stimulánsok, mint a koffein bevitelének csökkentését a kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb és békésebb életmód megkönnyítése érdekében.

Napi akár 2 csésze zöld tea is szerepelhet a táplálkozásunkban, különösen az egészséget elősegítő és sejtvédő antioxidáns polifenolok magas koncentrációja miatt, amelyek bizonyítottan javítják a szív- és érrendszeri egészséget.

A fekete tea és a kávé is tartalmazza ezeket az antioxidáns polifenolok-at és más bioaktív vegyületeket, amelyek szívvédő előnyöket nyújtanak.

A kávé és a tea választható, ha már egy ideje, iszunk kávét, és jól bírjuk a koffeint. A kávé legfeljebb 1 csésze erős kávé, vagy legfeljebb 2 csésze koffeinmentes, illetve legfeljebb 2 csésze fekete tea lehet naponta. Természetesen, nem arra ösztönzöm az embereket, hogy kezdjék el inni a kávét vagy teát. Akiknek még nem szokásuk, kérem ne most kezdjék el.

A kávé illetve tea, nem ajánlott azoknak, akiknek ritmuszavaruk, magas vérnyomásuk, szorongásuk, álmatlanságuk, gyomor-nyelőcső refluxuk van, vagy akik koffein-érzékenyek, továbbra is kerülniük kell.

Kérlek, konzultálj orvosoddal, ha bármilyen kérdése van ezzel kapcsolatban.

Kiegészítők

Alacsony dózisú multivitamin- és ásványianyag-kiegészítőt, illetve táplálékenzimeket, aminosavakat, illetve esetenként eltérő egyéb segítőket javasolnom kell a tartós, maradandó eredmény elérése érdekében.

Alkohol, korlátozott mennyiségben megengedett, (kivéve a fogyni vágyóknál), de természetesen, nem ajánlom az alkalmazását. Ha elfogyasztasz egy-egy alkalommal társaságban, egy kis alkoholt, nem dől össze a világ és a program sem szenvedi kárát. Élvezd, de tarts be a napi egy adagot: max: -0,5cl likőr, 2 dl bor vagy 0,5 l sör. /

És még sok egyéb hasznos táplálék szerepel az étrendünkben, amikről megtanuljuk, hogy mikor fogyaszthatjuk őket és hogyan célszerű elkészíteni, felhasználni ahhoz, hogy az optimális tápanyagokat kinyerjük belőlük.

Az 50+ Életerő Program kifejezetten az állapotok, az öregedés visszafordítására koncentrál, ezért az ajánlott ételek tekintetében, lehetnek különbségek. Minden program vásárló, minden esetben, személyre szabott, kinyomtatható étel ajánlásokat kap.

Szeretettel várlak Téged is a programban !

Jó egészséget mindannyiunknak !