Egyszerű választás, mégis erőteljes eredmények

 

Addíg maradunk fiatalok, amíg a sejtjeink fiatalok és addíg élünk amíg a sejtjeink élnek.

 

Az emberek gyakran azt gondolják, hogy a gyógyuláshoz, új gyógyszernek, új lézernek vagy műtéti beavatkozás kell, ahhoz, hogy hatásos legyen – valami igazán csúcstechnológiának vagy drága szernek. Gyakran nehezen hiszik el, hogy azok az egyszerű döntések, amelyeket a minden napi életünkben hozunk, mint hogy – mit eszünk, hogyan reagálunk a stresszre, függetlenül attól, hogy dohányzunk-e vagy sem, mennyit mozgunk és milyen a kapcsolataink minősége – hozhatnak hatalmas különbségéget, illetve változást az egészségünkben, a közérzetünkben és a túlélésünkben.

A tudatosság a gyógyulás első lépése. Amikor tudatában vagyunk annak, hogy az étrenddel és az életmóddal kapcsolatos döntéseink milyen hatással vannak ránk, akkor másokkal is megoszthatjuk ezeket a tapasztalatokat.

A tudomány értékének része a tudatosság növelése azáltal, hogy segítünk megérteni az étrend és az életmódválasztás mindennapos erőteljes hatásait – és hogy ezek megváltoztatása hogyan javíthatja jelentősen, néha drámai módon egészségünket és közérzetünket. Sok esetben ezek az egészségben bekövetkezett változások, sokkal gyorsabban történnek meg, mint azt az emberek elképzelhették volna.

Amikor átfogó életmódbeli változtatásokat hajtunk végre az életünkben, sokkal jobban kezdjük érezni magunkat, ilyen gyorsan érzi magát, megszabadulunk a halálfélelemtől, és az életöröm újra visszatér belénk, amely előidézi, hogy a testünk is változzon. Az öröm és a szeretet erőteljes, fenntartható motivátor, de a félelem és a nélkülözés nem engedi a változást. Ezért elengedhetetlen, hogy a berögzült szokásaink mellett, a mélyen gyökerező „betegségtudattól”, illetve, „halálfélemtől” is búcsút vegyünk.

Bizonyítottan az 50+ Életerő program megfordíthatja az állapotunkat azáltal, hogy nemcsak a tüneteket enyhíti, hanem a kiváltó okokat is megszüntetheti. Mind a négy életmódelem együttes hatása eredményezi az átalakuláshoz szükséges különbséget.

Egészségünkre gyakorolt előnyös hatások lehetnek, amelyek természetes módon növelik a vitalitásunkat :

  • A szívvel kapcsolatos események kockázatának csökkenése
  • Csökkent mellkasi fájdalom (angina)
  • Csökkenhet a jövőbeli műtét szükségességének esélye
  • Csökkenhet függőség a gyógyszerektől
  • Csökkenhet a koleszterinszint, a vérnyomás, a vércukorszint.
  • Természetes módon beindulhat a testsúlyszabályozás, lefogyhatsz
  • A testmozgás örömforrást jelenthet, amellett visszanyerhetjük az testizomzatunk erejét, a testünk tónusát.
  • Hatékonyabban kezelhetjük majd a stresszt
  • Jobban és mélyebb alvásunk lehet. Megszűnhet a krónikus kimerülés és fáradság. Kipihentebbek lehetünk.
  • Javulhat az általános életminőség.
  • Megszűnhetnek a mozgásszervi problémák
  • Megszűnhetnek az emésztéssel kapcsolatos problémák
  • Jobb lehet a koncentrációs képességünk. Javulhat az agy ellátása. Javulhat a memória
  • A változókori nehézségek, a hormonális változások könnyebben elviselhetővé válhatnak.
  • Megszűnhet, illetve egyensúlyba kerülhet a koleszterin

Az 50+ Életerő Programnak négy eleme van, amelyek alkalmazása, komoly változásokat hozhat az egészségi állapotunkba.

  • Táplálkozás :

    Nem az a fontos, amit megeszünk, hanem az, amit fel is tud dolgozni a szervezetünk. A szervezetünk, egészsége nagyban annak a függvénye, hogy mennyire tudjuk a hasznos anyagokat felszívni, a bevitt táplálékból.

    Tehát könnyen előfordulhat, hogy bár egészégesnek tűnő ételeket eszünk és étrendkiegészítőkkel is megfelelő arányban és minőségben támogatjuk magunkat, mégis tápanyag hiányunk van, amelyről már csak akkor szerzünk tudomást, amikor látható, érzékelhető betegség tüneteink vannak.

 

  • Stressz kezelés

Az 50+ Életerő Programban, megtanuljuk a stressz oldását, és felhasználását az egészséget támogató reakciókra.

A stresszreakciót a testben az idegrendszer egy része koordinálja, amelyet autonóm (vagy automatikus) idegrendszernek neveznek. Ennek a rendszernek két felosztása van, a szimpatikus és a paraszimpatikus idegrendszer. A szimpatikus idegrendszer ellenőrzi a stresszválaszt, a paraszimpatikus idegrendszer pedig az ellenkező vagy a relaxációs reakciót.

Amikor életmódot váltunk például, a szimpatikus idegrendszer üzeneteket küld az izmoknak, szerveknek és mirigyeknek, amelyek segítenek a test reakciójában.Az olyan hatékony vegyi anyagok, mint az adrenalin, a kortizol és az aldoszteron, valamint a mellékvesék és más szervek által felszabadított egyéb neurotranszmitterek, sokféle hatást gyakorolnak a szervezetre:

  • megnövekedett pulzusszám (fokozott szívritmus zavart okoz)
  • megnövekedett vérnyomás (fokozott feszültséget okoz az érfalakban)
  • erek begörcsölhetnek
  • állandó szívritmuszavarok alakulhatnak ki
  • megnövekedhet a gyomorsav, ami gyomorfájdalomhoz, emésztési zavarhoz és gyomorégéshez vezethet
  • a gyomor és a belek véráramlásának csökkenése, az élelmiszerek emésztésének csökkent képességét is jelenti
  • fokozott izomfeszültség, amely fej-, nyak- és hátfájáshoz vezethet
  • fokozott véralvadás és sűrűség
  • megnövekedett koleszterinszint
  • megnövekedett vércukorszint
  • rövid, sekélyes légzés
  • rendellenességek az immunműködésben
  • folyadékretenció (vízvisszatartás)
  • Elhízás, túlsúly

Ezek a hatások rövid távon adaptívok és segítenek az embernek felkészülni a stressz kezelésére. Ha a stressz krónikus, ezek a fizikai reakciók betegséghez vezethetnek. Ezért nem meglepő, hogy a vitalitás vissza szerzésében a stressz által kiváltott betegségek megszüntetésése fő feladat.

Az 50+ Életerő program egyik fontos eleme az, hogy megnyissa az ember szívét az érzései és a belső béke előtt a különféle stresszkezelési és relaxációs technikák gyakorlása révén:

Nyújtás, meditáció, mély légzés, progresszív relaxáció és vizualizáció

Ezek a technikák sokkal többek, mint egyszerű stratégiák, amelyek segítenek megbirkózni a stresszel. Úgy tervezték, hogy növeljék tudatosságunkat arról, mi történik bennünk – fizikailag, érzelmileg és lelkileg.

Tudatosságunk növelése kiterjeszti a bennünk zajló események ellenőrzésének képességét. Ennek eredményeként jobban felkészülhetünk a stressz tüneteinek

A fizikai hatásokon kívül vannak pszichés és mentális reakciók a stresszre:

  • szorongás, akut vagy krónikus
  • depresszió (különösen, ha a stressz krónikus)
  • harag, ellenségesség és düh
  • ingerlékenység
  • csökkent koncentráció és memória

Amikor az emberek stresszt éreznek, általában félelmet vagy szorongást tapasztalnak. Mások azzal válaszolnak, hogy mérgesek a stresszforrás okára vagy vélt okára. Ezenkívül számos tanulmány kimutatta, hogy ezek az érzelmek növelik a szívproblémák kockázatát.

Végül, a stressz, különösen a krónikus feszültség és a vele járó tünetek és reakciók, a stressz kezeléséhez szükséges viselkedéshez vezet, és ezek a megküzdési módok, gyakran még növelik is a stresszt. Végül egy ördögi körbe kerülünk.

Íme néhány tünet, amelyek fennállása esetén, érdemes kezelni a stresszt:

Ha valaki:

  • túlhajszolt
  • túlevésen kapja magát, szinte minden étkezésnél
  • elkülönülés (kivonja magát a közösségekből, kerüli az emberek társaságát)-félelem
  • tétlenség (hosszú időn át, nem szól, nem beszél és nem csinál semmi hasznosat, sokat mereng)
  • alváshiány (nehezen alszik el, vagy zaklatottan forgolódik, vagy 2-4 óra alvás után nem tud visszaaludni)
  • kimerültség (állandó fáradság, fásultság, közöny)
  • drogok, alkohol, cigaretta és koffein függősége

A paraszimpatikus idegrendszer kiküszöböli a stressz emberre gyakorolt ​​hatásait, és relaxációs lazítást és helyreállítást vált ki a szervezetben.

Ezen hatások közül néhány:

  • csökkent vérnyomás
  • csökkent pulzusszám és a szívizom összehúzódásának ereje
  • kevesebb oxigénigény, csökken a szív terhelése
  • csökkent légzési sebesség
  • megnövekedett tüdő kapacitás
  • jobb emésztés
  • megnövekedett hemoglobin (a vér oxigénhordozó képessége)
  • nyugalom és nyugalom érzése
  • egészséges immunrendszer

 

A stressz kezelésének két alapvető módja van.

Az egyik módja annak elkerülése. Csökkentsük a külső stresszfaktorokat, amikor csak tehetjük, de ez tudom, ez nem mindig lehetséges, sőt nem is kívánatos.

A másik módszer a stressz kezelése a helyzetre való reagálás megváltoztatása.

A körülmények nem változnak, de Te igen.

A következmények felismerésére a szükséges változtatásokra, mielőtt egészségtelen állapotok, például szívbetegségek alakulnának ki.

A stresszkezelési technikák segíthetnek a potenciálisan stresszes helyzetekre való egészségesebb és produktívabb reakcióban. Növeli a stressz kezelésének képességét. Más szavakkal, a rövid biztosítékod hosszabb lesz.

Stresszkezelési technikák

Az 50+ Életerő program egyik fontos eleme az, hogy megnyissa az ember szívét az érzései és a belső béke előtt a különféle stresszkezelési és relaxációs technikák gyakorlása révén:

Nyújtás, meditáció, mély légzés, progresszív relaxáció és vizualizáció

Ezek a technikák sokkal többek, mint egyszerű stratégiák, amelyek segítenek megbirkózni a stresszel. Úgy tervezték, hogy növeljék tudatosságunkat arról, mi történik bennünk – fizikailag, érzelmileg és lelkileg.

Tudatosságunk növelése kiterjeszti a bennünk zajló események ellenőrzésének képességét. Ennek eredményeként jobban felkészülhetünk a stressz tüneteinek felismerésére és a szükséges változtatásokra, mielőtt egészségtelen állapotok, például szívbetegségek alakulnának ki.

  • Fittség-Rugalmasság

A kiegyensúlyozott mozgás, állóképességet, erőt és rugalmasságot ad. A rendszeres mérsékelt testmozgásnak, számos egészségügyi jótékony hatása van, amit ebből a programból nem hagyhatunk ki, hiszen mind a gyógyuláshoz, mind a fiatalodáshoz a test erősítése igen fontos feladat.

 Az 50+ Életerő Program, hangsúlyt fektet a rendszeres testmozgásra.

A rendszeres aerob edzés előnyei -Az aktivitás és az aerob testmozgás sok szempontból javíthatja az ember fizikai egészségét.

  • növeli a szív hatékonyságát azáltal, hogy képes több vért pumpálni
  • csökkent pulzusszám, ami növeli a szív oxigénellátását
  • növeli az izmok képességét az oxigén hatékony felvételére, hordozására és felhasználására
  • csökkenti a szív oxigénigényét pihenés és tevékenység közben
  • csökkenti a nyugalmi vérnyomást, így csökkenhetnek a vérnyomás elleni gyógyszerek
  • növeli a nagyobb terhelés mellett hosszabb ideig tartó testmozgás képességét, mielőtt fáradtság, légszomj vagy mellkasi fájdalom korlátozná
  • csökkenti a vér trigliceridszintjét és növeli a HDL-koleszterin (jó koleszterin) szintjét, ezáltal megnehezítve a zsírok gyűjtését az artéria falain belül
  • csökkenti a vércukorszintet és a trigliceridszintet a vérben úgy, hogy a vércukorszint-csökkentő gyógyszerek típusai és mennyisége csökkenhet vagy megváltozhat a cukorbetegeknél
  • csökkenti a vér alvadását és az erek falához tapadásának képességét, ami csökkenti a vérrögök elzáródásának kockázatát a kis artériákban
  • növeli a mozgásképességet, a rugalmasságot, ezáltal megkönnyítve a mindennapi tevékenységek elvégzését
  • csökkenti a testzsírt és növeli az izomtömeget
  • fokozza az anyagcserét
  • növeli a stressztűrőképességet az életszemlélet javításával
  • csökkenti az ellenségeskedést, a rossz érzéseket
  • fokozza a stressz hormonok ellenőrzését
  • növeli az ember önbizalmát és általános jólétérzetét
  • csökkenti a csontritkulás kockázatát

Aerob edzésre vonatkozó irányelvek-Az átfogó életmódváltási program gyakorlati ajánlásai a megterhelés három szintjének megkülönböztetésén alapulnak: inaktivitás, aktivitás és testmozgás. Ezeket a program videókban részletesen felvázolom.

  • Erő edzés

Az előzőekben hangsúlyoztam a testmozgás értékét szív- és érrendszerre gyakorolt pozitív hatását, de egyre inkább tudatában kell lennünk annak is, hogy az erőnléti edzés mennyire fontos az izomtónus és izomfunkció fenntartásában.

Az erőnléti edzés beépítése a mindennapi rutinba lehetővé teszi, hogy folytassuk azokat a dolgokat, amelyeket mindig is tettünk, az élelmiszer-szállítástól a lépcsőzésig, a teniszezésig és a táncig hajnalig. 20 éves kor után azok az emberek, akik nem foglalkoznak fizikai aktivitással, izomvesztést szenvednek.

A legjelentősebb veszteség 60 éves kor után következik be. Az öregedés hozzájárulhat e veszteség egy részéhez, de elsősorban a fizikai aktivitás csökkenése okozza.

A szív- és érrendszerre jótékonyan ható testmozgás, például a séta, jót tehet a szívnek, de csekély hatása lesz az izomtömegre.

Csak az erőnléti edzésről derült ki, hogy drámai módon lelassítja az izomvesztés folyamatát.

Dr. Maria Fiatarone és a Tufts Egyetem Öregedési Központ munkatársainak két kutatása azt mutatta, hogy a 80-as és 90-es évekbeli emberek csupán néhány hónapos erőnléti edzéssel, képesek erőnövekedésre. A tanulmány eredményei azt mutatták, hogy az alanyok legalább 100% -kal növelték erejüket, és javították a járási sebességet és a lépcsőzéses képességeket.Tehát ne feledjük, soha nem késő elkezdeni

A múltban az erősítő edzéseket elsősorban a sportolók használták a teljesítmény javítására, vagy sérülés utáni fizikai rehabilitációra.

Ezt a fajta edzést korábban nem tartották biztonságosnak az olyan emberek körében, mint az idősek vagy a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők, de a legújabb tanulmányok kimutatták, hogy az erőnléti edzés mindkét csoport számára biztonságos és hatékony lehet, ha megfelelően csinálják.

Az erőnléti edzéshez NEM szükséges drága felszerelés és sok idő. Otthon gyakorolható, munkamenetenként 20-30 percig, hetente 2-3 alkalommal, minimális erőforrás felhasználásával.

A testedzés célja a hüvelykujj szabály teljesítése: Gyakorlás közben mindig képesnek kell lenned a beszélgetés folytatására. Ha nem tudsz beszélni, nincs elegendő oxigén a dolgozó izmok számára. Lassíts. Ne feledd a következő mondatot:

„Képesnek kell lenned beszélni, miközben jársz”

A rendszeres erőnléti edzés előnyei

  • az izmok, az ínak és az ínszalagok fokozott ereje és rugalmassága
  • megnövekedett funkcionális kapacitás
  • fokozott sovány szövet és anyagcsere
  • megnövekedett csontsűrűség (ami segíthet megelőzni a csontvesztést)
  • jobb egyensúly és stabilitás
  • sérülések megelőzése
  • fokozott önbizalom, jobb önkép
  • jobb képesség a foglalkozási és
  • szabadidős elfoglaltságok
  • jobb testtartás (a gyakorlatok sokfélesége miatt)

A fizikai aktivitás növelésének leghatékonyabb módja, ha a napi rutinod részévé teszed. Az 50+ Erőnlét program részletesen tartalmazza a fizikai aktivitás növelő technikákat és módszereket.

  • Szeretet és támogatás

 

A szeretet és támogatás adása és fogadása egészségesebbé és boldogabbá tesz.

Az orvostudomány ma elsősorban a fizikai és mechanikai szempontokra összpontosít: gyógyszerekre és műtétekre, génekre és csírákra, mikrobákra és molekulákra. Az orvostudományban azonban nincs más olyan tényező – sem a diéta, sem a nem dohányzás, sem a testmozgás, sem a stressz, sem a genetika, sem a gyógyszerek, sem a műtét -, amely nagyobb hatással lenne életminőségünkre, a betegségek és az idő előtti halálozás gyakoriságára minden októl függetlenül, mint a magány és az elszigeteltség.

A szeretet és az intimitás – az a képességünk, hogy kapcsolatba lépjünk önmagunkkal és másokkal, annak a gyökere, amely beteggé tesz minket és ami miatt jól érezzük magunkat, ami okoz szomorúságot és ami boldogságot hoz, ami miatt szenvedünk és ami gyógyuláshoz vezet.

Ha egy új gyógyszernek ugyanolyan hatása lenne, akkor az ország gyakorlatilag minden orvosa azt ajánlaná pácienseinek. Műhiba lenne, ha nem írnák fel – ennek ellenére orvosok, kevés kivételtől eltekintve, orvosi képzésük során nem sokat tanulnak a szeretet, az intimitás és az átalakulás gyógyító erejéről.

Mély lelki éhség van ebben az országban.

A valódi járvány kultúránkban nemcsak a fizikai szívbetegség, hanem az úgynevezett érzelmi és „lelki szívbetegség” is.

A magány, az elszigeteltség, az elidegenedés és a depresszió mélységes érzete, amely annyira elterjedt közöttünk, a társadalmi struktúrák felbomlásával, amelyek korábban a kapcsolat és a közösség érzését nyújtották számunkra. Számomra ez a társadalom, a betegség, a cinizmus és az erőszak gyökere.

A közösség teremtményei vagyunk. Azok az egyének, társadalmak és kultúrák, akik megtanultak vigyázni egymásra, szeretni egymást és ápolni a kapcsolatokat az elmúlt több százezer évben, nagyobb valószínűséggel maradtak életben, mint azok, akik nem. Azok az emberek, akik nem tanultak meg vigyázni egymásra, gyakran nem értek el semmit az életben.

Az elszigetelődés, a magány boldogtalansághoz, majd betegségekhez vezet.

„Amikor növeljük életünkben a szeretetet és az intimitást, növeljük az életünk egészségét, örömét és értelmét is.” /Dr. Ornish/

A tudatosság a gyógyulás első lépése, egyénileg és társadalmilag egyaránt. A tudomány értékének része az a tudatosság növelése, a tekintetben, hogy ezek a döntések mennyit számítanak a mindennapjainkban. Nem keveset, de sokat jelentenek, és nemcsak az életminőségünk tekintetében, hanem az életünk hosszában és a túlélésünk vonatkozásában is. Amikor megértjük, hogy ezek a kérdések mennyire fontosak, akkor tehetünk érte.

Az egészségünk érdekében tegyünk érte lépéseket.

Az 50+ Életerő Program részletes útmutatást ad, hogy mik azok a lépések amik segítenek megszüntetni az elszigetelődést, a magányt, a boldogtalanság érzéseket.

A MENTÁLIS Erő legalább olyan fontos, mint a test ereje, ahhoz, hogy megszabaduljunk az öregedés nyomasztó terheitől a “korral járó” betegségektől.

Jó egészséget mindannyiunknak !